Urrh vilket väder

Snöslask hela dagen och så kraschade min dator i förmiddags! Den har varit väldigt slö ett bra tag om det nu kan vara en indikation på att något inte var okay. Helt plötsligt stängde systemet ner och det gick inte att logga in igen. Nu sitter en ny hårddisk där och håller på att installeras, tar sådär 4 timmar. En hel del har jag backup på men ändå, en hel del bilder jag inte hunnit föra över till extra hårddisken, de försvann ju. Men men, inget att göra åt.

Förutom ett kort besök av revisorn som kom med årredovisningen så har vi bara tragglat med datorn. Vädret har inte gjort någon människa glad heller, inte grannens hund Ebba heller, hon skulle ha gått ut med oss idag på lunchen men tackade vänligt men bestämt NEJ.

Barbro, vår revisor sa att hon hört att det skulle bli en kall sommar också, på grund av det Isländska askmolnet – kan man stämma Island månne?

Om det blir en kall sommar kanske det blir mindre fästingar, det vore en fördel förståss, och hundarna föredrar kalla somrar framför varma. Men efter den här vintern vill till och med jag ha lite sol och värme. Annars är det bara att se fram emot en jul/nyårs semester i Australien igen (och inte via Kuala Lumpur då heller).

This entry was posted in Vanliga dagar, Värsta vintern i mitt minne. Bookmark the permalink.

One Response to Urrh vilket väder

  1. Anita says:

    Nej men usch så trist med datorn. Ibland går det lite långt mellan backuperna. Jag tog en imorse. Vill ha backup på mina sippbilder, tycker det är så roligt att gå tillbaka varje år och se vilka datum jag fotograferade blåsippor och vitsippor.

    Igår snöade det och det blev vitt på gräset. Men nu tittar solen fram och senare blir det nog lite trädgårdsjobb.

    Ha en skön helg🙂

    Kram
    Anita

Leave a Reply

