Rådeo

Vi har under en veckas tid ungefär haft en ilsken rådjurshona ute på fältet där vi brukar gå med hundarna. Hon har ett litet kid och antagligen gillar hon inte hundar alls, tre eller fyra gånger har Ron nästan blivit anfallen av denna mycket beskyddande mamma rådjur. Hon är inte det minsta rädd för hundarna eller folk. Så jag kan verkligen säga att mina hundar jagar inte rådjur (vilket de inte gör någonsin) utan rådjuren jagar dem🙂 Roscoe försökte stirra ut den en kväll men det gick inte det heller.  Idag verkade det som om den flyttat på sig så jag antar att ungen är stor nog att röra sig mer. Jag försökte fota ett rådjur på långt håll med min Iphone dagarna innan Ron stötte på den ilskna, troligen var det innan hon fick ungen. En väldigt suddig bild men man kan se en liten prick och det är ett rådjur, precis utanför tomterna i radhusområdet.

Nu har det ju varit varmt och soligt ett längre tag och allting har formligen exploderat i trädgården. De vita dubbla tidiga tulpanerna, Mondial blommar jättefint.

En röd sort som vi planterade för ett par år sedan (jag minns inte namnet) är också jättefin mot de vita.

Även maskrosorna lyser ju upp och jag tog ett kort på dem innan de åkte upp ur rabatten.

This entry was posted in I vår skogsbacke, Min trädgård, Vanliga dagar. Bookmark the permalink.

One Response to Rådeo

  1. rinnysphotos says:

    Catharine, these are lovely. My favourites would be the tulips. Such a delicate flower, I especially like how the light is hitting them. After all your snow I bet it is nice to see flowers again.

Leave a Reply

