Höstvädret är här

ena dagen är det strålande sol och runt 25 grader varmt, nästa dag öser det ner och är ungefär 17grader. Fast det har inte kännts kallt ändå dessa dagar med regn. Helgen var fin och i måndags var en fantastik sensommardag. Igår var det mer upp och ner och idag är det mest ner – med regn alltså. Bara att leta fram gummistövlar och regnjacka igen.

Stjärnflockan blommar fortfarande på framsidan av huset, i alla fall en planta jag köpte förra året som stickling.

Stjärnflockan köpte vi första gången på Gotland för närmare 8 år sedan och den sprider sig och blommar flitigt. Nu har jag även en vit variant, men den har blommat klart redan.

This entry was posted in Framsidan, Höstkänning. Bookmark the permalink.

2 Responses to Höstvädret är här

  1. Tammy McChesney says:

    I hate when the weather is up and down…but at least you have those “up” days to look forward to still! 🙂 What a beautiful bloom…not sure I have seen one of these before…so pretty!

    You asked me how I can read in your language….thank goodness for the google translator…LOL

  2. Anita says:

    Javisst känns det som höst. För några dagar sedan så var det bara 4,4 grader på natten. Jag har faktiskt tagit in alla mina pelargoner och andra växter jag haft ute över sommaren. De enda jag har kvar är mina jättelika änglatrumpeter. Jag har tagit skott från dom och planerar faktiskt att slänga dom. Dom tar så stor plats att vinterförvara så jag satsar på nya skott istället. Men en stor har jag kvar som har stått i uterummet hela sommaren. Den har nu ca 60 blommor och man blir nästan bedövad när man kommer ut där på kvällen.

    Ha en fortsatt skön vecka🙂

    Kram
    Anita

Leave a Reply

