Spindelväv

I morse gick jag ut med hundarna tidigt, strax efter 7, ganska blött ute, liksom blöt luft🙂 hela fältet var täckt av spindelvävar, varenda buske och träd och eftersom det var så fuktigt syntes de tydligt.  Nästan spöklik stämning där ute. Nu lyser solen och det är riktigt varmt, ungefär 20 grader i skuggan. Vad som hände med den värme som kvällstidningarna skrev om för ett par veckor sedan vet inte jag. Den kanske pytsas ut såhär lite grann var och varannan dag. Egentligen är det ganska skönt när det är svalt på natten när man ändå ska sova och inte behöver gå ut. Och på morgnarna kan man ju klä på sig en varmare jacka.

Grannens kaprifol blommar för fullt, om det är igen eller om den inte börjat förrän sent kommer jag inte på just nu. De har full sol på sin framsida hela eftermiddagen och kvällen soliga dagar.

Även den hade spår av spindelväv på sig.

Den här ståtliga gräshoppan besökte vår björk i mitten av augusti en solig dag.

This entry was posted in Höstkänning. Bookmark the permalink.

4 Responses to Spindelväv

  1. Tammy McChesney says:

    Don’t you just love the first few days when it starts getting cooler?? Your neighbor’s flower is just beautiful…and I love your little visitor! Fall is definitely around the corner!

  2. Anita says:

    Vilka härliga höstbilder. Daggvåt spindelväv är på något sätt höst för mig. Själv är jag nyss hemkommen från Normandie där det, temperaturmässigt sett, var full högsommar. Håller med om att man sover bättre nu när det är svalt om nätterna men snart är det väl dags för den första frostnatten. 3,8 är det minsta vi haft hittills. Måste tömma dammen. Det blir så vansinnigt kallt om händerna om man väntar för länge.

    Ha en riktigt skön helg!

    Kram
    Anita

  3. Anita says:

    Hej igen Cathy … tänkte skriva lite om resan jag var på. Jag åkte med Rosebud’s Tours. Dom har väldigt många resor och är en ren trädgårdsresebyrå. Dom har inte bara resor till England utan också till Frankrike och Italien. Jag skickar inte med någon länk, har upptäckt att kommentarerna brukar hamna som skräppost då. Men du kan bara googla på Rosebud’s så får hittar du lätt deras sida. Just höstresorna är fantastiska. Jag kommer definitivt att försöka mig på att åka nästa år också och kan verkligen rekommendera dom. Kanske vi ses på samma resa🙂

    Kram
    Anita

  4. The grasshopper is my favorite.

Leave a Reply

