Regnperioden har tydligen börjat

Idag har det regnat ordentligt, jag var iväg till Upplands Väsby i morse och vindrutetorkarna fick jobba på ordentligt på motorvägen. Under tiden jag var på min akupunktur behandling var det nog uppehåll och när jag kom ut bara enstaka droppar. Halvvägs hem öste det ner igen.

Igår tog jag tag i akvarellmålande för första gången på mer allvar. Jag har spelat in flera instruktionsfilmer från tv som är mycket bra. Bland annat en serie med en elev som aldrig förut målat någonting där får man följa steg för steg hur hon målar en tavla parallellt med läraren. Min variant blev väl inte något mästerverk men som Ron säger, det är ju första gången och man kan inte vara perfekt innan man lärt sig något.

This entry was posted in Akvarell, Höstkänning. Bookmark the permalink.

3 Responses to Regnperioden har tydligen börjat

  1. Tammy McChesney says:

    If that is your first try you are ten times more talented than me….I am impressed! 🙂

  2. Cathy says:

    Thank you🙂 I followed the video to the letter🙂 apart from not having the exact right paints and brushes. The instuction videos you can watch on http://www.saa.co.uk or buy the off course, are very good.

  3. Anita says:

    Cathy … jag tycker du ska vara jättenöjd. Din tavla är väldigt fin. Mjuk och finstämd som en akvarell ska vara. Och du har fått fram färgen på skuggorna på ett jättefint sätt. Nu ser jag fram mot fler målningar från dig.

    Kram
    Anita

Leave a Reply

