Vintern närmar sig

I ett par dagar har vi haft flera minusgrader på mornarna, ända ner till -4 en dag och frost över fältet på morgonpromenaden med hundarna. Vi har börjat rensa och klippa ner i trädgården. Det är jobbigt det där med att klippa ner perennerna, man blir trött i rygg och knän minsann så det är skönt att kunna göra det lite pö om pö. Idag blåser det ganska mycket så det har inte blivit så värst mycket trädgårdsjobb. Solen skiner visserligen men blåsten gör att det inte är så skönt ute. Sitter och tittar på rudbeckiorna som blommar för fullt fortfarande, de verkar tåla ganska mycket frost.

För någon vecka sedan plockade jag lite ringblommor, kokardblomma och några rudbeckior för att se hur de höll sig inomhus i vas. Ganska länge, ringblommorna är fantastiska snittblommor och även kokarden höll sig och slog faktiskt ut också, en som bara var knopp.

This entry was posted in Buketter, Höstkänning, Min trädgård. Bookmark the permalink.

3 Responses to Vintern närmar sig

  1. Tammy McChesney says:

    We are not that cold yet, but we are suppose to get down below freezing one night next week….yuck!! I love your cut flowers…I be they really brighten your room!

  2. Anita says:

    Va … har ni haft -4!!! Vi har “bara” haft -1. Jag klipper inte ner mina perenner till vintern så jag slipper det, fast … jag skjuter ju bara upp arbetet tills i vår förstås. Däremot har jag nu kastat mina jättelika änglatrumpeter. Men skott har jag tagit och dom verkar tagit sig jättefint.

    Ha en fin vecka!

    Kram
    Anita

  3. I like the casualness of this image, right down to the open magazine. Great image.

Leave a Reply

