Det där med Tradera

kan vara besvärligt. Jag har förut sålt några småsaker där på auktion och det har gått utan problem. Nyligen, innan vi åkte hade jag en helt ny vara ute på auktion och den vanns av en person. Jag mailade direkt till denna person och bad dem höra av sig snarast då jag skulle resa bort och vara borta en längre period. Jag skulle ju inte kunna skicka något på ett par veckor så om de inte betalade skulle de få vänta. Inget hände, jag skickade ytterligare mail och även sms, inget hände. Till slut nu var jag in på Tradera och lämnade ett negativt omdöme, bara att jag inte fått någon kontakt med köparen.  Jag har inte kunnat läsa mail så ofta men idag hade jag fått ett otrevligt mail från köparen om att de minsann betalat så hur kunde jag lämna negativt omdöme! Kollade min bank och pengar hade kommit in men inte förrän den 20 december, långt efter auktionens slut och långt efter mina meddelanden.

Jag blir trött och nu tänker jag inte försöka sälja något på Tradera någon mer gång.  Och till saken hör att jag inte fick någon respons från köparen förrän jag la negativt omdöme, då fick de eld under rumpan minsann.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

