Sol!

Idag kom solen och värmen tillbaka till Sydney och Blacktown, fast i morse var det knappt 17 grader ute och ganska kyligt. Till och med Ron tog på sig en tjock tröja🙂 Vi åkte ut efter frukost och ner genom Royal National Park till en strand som heter Wattamolla. Vi var där första gången jag var med till Australien för 10 år sedan och den såg precis likadan ut. Det var mycket folk där som hade picnic eller badade och både och antar jag. Såg en hel del tjejer iklädda baddräkter som muslimska tjejer får ha, helklädda liksom. Det såg inte särskilt bekvämt ut och måste ta en evig tid att torka. Men jag antar att de är glada att de kan få vara med och bada överhuvud taget.

Jag har inte hunnit ladda över några nya bilder från kameran ännu, det har inte blivit så mycket fotande pga regnet tidigare så här kommer en bild på Jakfrukt från Tropical Fruit World.

This entry was posted in Resor. Bookmark the permalink.

2 Responses to Sol!

  1. Tammy McChesney says:

    The beach sounds absolutely wonderful…wish you would have taken some pics of those bathing suits, don’t think I have seen anything like it! Love the texture you have captured here…it makes me want to run my fingers over it!

  2. Anita says:

    Oj, så många inlägg du skrivit sedan jag var inne här senast. Vilken tur att solen kommit fram nu. Hoppas nu bara att ni får lite värme också. Plus 17 är ju ingenting😉 Kan meddela att här är det “ganska milt” också, ca -4. Mulet har vi också men ingen mer snö har kommit.

    Jakfrukten var en märklig en. Hur smakar den egentligen? Afrikas blå lilja … underbar. Jag måste nog bara ha en nästa sommar. Säger det varje år men det blir liksom inte av. Det får nog bli ett nyårslöfte tror jag.

    Ett gott slut på 2010 önskar jag dig och ett Gott Nytt År 2011!

    Kram
    Anita

Leave a Reply

