Det är lite tomt hemma nu

med bara en hund. Roscoe blev tyvärr inte bättre, den 18 jan var vi in till Albano på morgonen för ett bokat besök för att försöka reda ut vad som fattades honom. Veterinären kände och klämde och lyssnade och hittade ingenting förutom att han var väldigt stel i nacken och ville inte vända huvudet mer än åt ena hållet. Hon skrev ut Rimadyl (anti inflammatory) och vi fick åka hem. Då verkade han piggna till litegrann. Men väl hemma var han väldigt dämpad igen och kräktes upp maten han fick flera gånger (och åt upp den flera gånger också). En stund senare hörde jag hur han ramlade i hallen, det brakade till och plötsligt låg han där och bara skrek rakt ut och skakade i hela kroppen. Fruktansvärt att se honom så dålig. Vi åkte direkt in till Albano igen och då röntgade de igenom honom, meningen var att han skulle få vara kvar för observation ett par dagar. Men, vid lungröntgen såg de att han hade en massa metastaser i lungorna och det går ju inte att göra något åt. Vid det laget kunde han inte stå eller gå och verkade mer eller mindre borta. Han fick somna in direkt. Min fina Roscoe, det är tomt utan honom även om vi har Witchy kvar. Hon undrar nog lite var han är även om jag tror att hundar förstår mer än man tror.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Det är lite tomt hemma nu

  1. Anita says:

    Åh Cathy … så ledsen jag blir. När jag såg bilden på Roscoe började tårar fylla ögonen. Jag har nästan svårt att se vad jag skriver. Men det fanns ju ingenting att göra. Det är ändå skönt att man har valet att få låta djuren somna in, så dom slipper lida. Det är så fruktansvärt hemskt när man mister en vän. Jag har ju själv haft hund och trots att det är så många år sedan hon gick bort så kan jag fortfarande längta efter henne. Ni får krama och gosa med Witchy extra mycket. Ni får trösta varandra.

    Själv kände jag mig inspirerad idag då jag vaknade till blå himmel och solsken. Men det var ju innan jag visste detta. Kära Cathy, jag tänker så mycket på dig.

    Varmaste tröstekramarna
    Anita

Leave a Reply

