Livet går vidare

Witchy och jag snubblar vidare över fälten och in i skogen, det är väldigt knaggligt och snubbligt på de många tilltrampade stigarna där. Witchy klarar sig bra för hon kan springa över skarsnön utan problem. Jag är ju lite tyngre och även om skaren håller mig också ganska bra så kommer det titt som tätt ställen där jag sjunker ner med ena eller andra eller bägge fötterna. Fast nu kan vi ju i alla fall ta oss in i skogen igen just tack vare tilltrampade stigar. Och på mornarna är det ljust kl 8. I morse var det så himla kallt att Witchy frös om tassarna och ville inte gå längre än bara göra ifrån sig och sen hade hon bråttom in till sin frukost. Det var -16 grader och då blir snön så kall att tassarna nästan får brännsår om man inte passar sig.

This entry was posted in Uncategorized, Vanliga dagar, Värsta vintern i mitt minne. Bookmark the permalink.

2 Responses to Livet går vidare

  1. gail says:

    hi cathy, sorry about roscoe. troy had a tumour in his mouth and had only a few weeks to live according to the vet.
    my new dog is from derek (of course) she´s a nice dog. very nice attitude towards the sheep. a bit of a nutcase when she´s let loose. i bought her when she was 8 months. couldn´t walk with a lead. didn´t come when i called and wees indoors. BUT, things are looking better. she comes sometimes, is dry indoors etc. ooops! must go, start work in 40 mins. say hello to ron
    take care

  2. Anita says:

    Ett helt underbart collage. Så himla fin han var din Roscoe. Det är så skönt att du har Witchy kvar och att du har så fina minnen av Roscoe.

    När du skrev ditt inlägg var det minus 16. Igår hade vi tö men det var väldigt blåsigt så det var inte så skönt ändå. Kan tänka mig att det var halkigt på promenaden med Witchy. Nu har jag vaknat till en klar morgon. Har inte kollat temperaturen ännu men gissar att det är några minusgrader.

    Idag ska vi gå på Täljerevyn. Det är en tradition och alltid kul. Igår sådde jag mina chilifrön. Det kändes härligt.

    En skön söndag och en fin vecka önskar jag dig!

    Kram
    Anita

Leave a Reply

