Ska det aldrig bli nåt slut på kylan?

I morse vaf det -14 och snålblåst igen. Brrr, sa både Witchy och jag. Nu vill vi ha VÅR och varmare. Som lite uppmuntran hittade jag några gamla foton från min första tripp till Australien 2000.

Här är jag på stranden i Wattamolla som ligger i ett naturreservat utanför Sydney. Vattnet är varmt och skönt, det var ganska hett den där dagen.

Här är vi uppe i ett litet propellerplan och flyger över “the broccoli forest” på Frazer Island. Det är regnskog där men inte tropisk så det är mindre fuktigt.

Lake Makenzie på Fraser Island, sötvattensjö som hade kristallklart vatten och var varmt.

Ron framför ett gammalt skeppsvrak som hette The Moheno, också på Fraser Island, på 75mile beach om jag inte minns fel.

Idag har jag varit hos världens gulligaste duktiga fotvårdare, Ingrid, som tar hand om mina fötter ibland. Hon har till och med hjälpt mig bli av med nageltrång på mina stortå naglar. Jag har haft knasiga stortånaglar så länge jag kan minnas och trodde aldrig att det gick att göra något åt utan otäcka operationer. Men nu är i alla fall den ena nästan som en helt vanlig nagel och idag fick den andra sin lilla plastbygel som ser till att nageln kan växa normal istället för att liksom rulla ihop sig i kanterna och göra ont.  Man blir alltid glad när man kommer till Ingid.

This entry was posted in Vanliga dagar, Värsta vintern i mitt minne. Bookmark the permalink.

One Response to Ska det aldrig bli nåt slut på kylan?

  1. Anita says:

    Oj .. dom bilderna såg härliga ut. Ikväll är det i varje fall lite mildare igen. Nu tycker man att minus 4 är milt.

    Såg att fåglarna kommit tillbaka till er och att du sett en koltrast. Härligt. Koltrastarna lyser med sin frånvaro här men det är skönt att veta att det i varje fall finns trastar kvar efter denna hårda vinter. Ikväll var annars rådjuren i trädgården och mumsade på fågelfröna. Dom har det ju svårt dom också.

    Nu är det dags att ta en dusch och krypa till kojs. Imorgon blir det konferens hela dagen och sedan är det helg. Härligt!

    Ha en riktigt skön helg!

    Kram Anita

Leave a Reply

