Jag tror att det blir vår i år också….

Idag har det varit solvarmt från mitt på dagen och flera timmar. Det blev 25 grader i uterummet, så varmt att vi fick öppna en dörr lite. Det var fortfarande minusgrader ute hela dagen men solen värmde gott. Witchy och jag gick en lång runda i skogen på lunchen, det var så fint ute, och lugnt, vi mötte bara en hund i början sedan var vi ensamma i skogen.

Här kommer beviset på att det faktiskt töat lite idag.

Witchy kan vänta på trappen utan att bli kall om rumpan…

Fast ute på fältet är det fortfarande MASSOR  med snö, det är några som åker snöskoter här också, spåren finns lite överallt och ibland är det bra för de plattar till lite i mitten så man kan gå, men ibland kör de sönder de tilltrampade stigar som blivit i skogen också och då blir det moddigare och jobbigare att gå där.

Witchy gillar spåren, det blir som en bobsleigh bana för henne, hon far i full fart fram och tillbaka i tunneln..

Bilden ovan är från 24 februari, men det ser likadant ut nu.

Blev inspirerad av sol och värme och putsade till och med flera fönster, och till saken hör att jag avskyr att putsa fönster och normalt skjuter jag upp det tills någon annan gör det🙂 sådde lite frön i uterummet också. Hoppas det inte blir för kallt ute inatt så jag kan låta frösådderna stå kvar.

This entry was posted in Uterummet, Vårkänning. Bookmark the permalink.

One Response to Jag tror att det blir vår i år också….

  1. Anita says:

    Jag väntar och väntar och väntar på våren. Tycker det tar så lång tid innan snötäcket minskar. Men det rasar i varje fall från taken. Och idag har jag varit på trädgårdsmässa. Det är i varje fall ett riktigt vårtecken. 4 nya sorters gula pelargoner kom jag hem med. Dom är nu omplanterade och står i uterummet.

    Ha en skön vecka!

    Kram Anita

Leave a Reply

