Nu går det undan

Krokusarna slår ut överallt och blommar för fullt. Snön har nästan smält undan i trädgården på baksidan, den får mer sol om dagarna än på sidan där det är tjockt med is fortfarande.

Några fick lite behandling i PhotoShop med diverse filter.

Det har varit en hel del sol idag men vinden är fortfarande kall och man kunde inte vara ute någon längre stund i trädgården. Witchy och jag gick en runda i skogen och fick trassla oss fram mellan is och snö där det var lä, då var det ganska skönt.

This entry was posted in Min trädgård, Vårkänning. Bookmark the permalink.

One Response to Nu går det undan

  1. Anita says:

    Men ååååh … du skulle se min trädgård. Fortfarande fullt med snö och överallt ligger säckväv som skydd. Jag har täckt både rosor och några rhododendron mot solens starka strålar. Kombinationen stark sol/kalla nätter har tagit hårt på bladen som börjat anta en brun färgton. Nu hoppas jag på att det ska bli varmare. Inatt har vi i varje fall haft plusgrader och i nästa vecka spår dom varmare väder. Var och köpte ett par obelisker där luktärter ska få klänga i sommar. Och idag ska tomaterna plantera om för andra gången.

    Ha en riktigt skön helg!

    Kram Anita

Leave a Reply

