En vacker vit ros i kruka

fick jag av mamma i påskas. Den har vuxit massor och slagit ut så fint. Den har stått länge, länge också och är fortfarande jättefin. Det har ju regnat och varit jättekallt några dagar, men rosen är lika fin ändå fast den stått ute. Idag skiner solen igen men det är fortfarande inte så varmt.

This entry was posted in Min trädgård, På Verandan. Bookmark the permalink.

One Response to En vacker vit ros i kruka

  1. Anita says:

    Vita rosor är magiskt vackra. Hoppas du kan plantera ut din i landet och att den klarar sig där. Det brukar faktiskt kunna fungera med rosor i kruka. Åtminstone brukar dom kunna klara sig ett par år. Fast det beror ju på vintrarna förstås. Alla mina rosor verkar överlevt även om de vita i Månskenslandet ser lite taniga ut. I värsta fall får jag byta dom mot någon härdigare. För rosor måste jag ha där.

    Vill passa på att önska dig en riktigt skön helg! Nu är äntligen värmen tillbaka igen.

    Kram Anita

Leave a Reply

