Igelkott i vår trädgård

Det var jättelänge sedan vi sist såg igelgottar i trädgården men igår kväll var den plötsligt där igen. Några barn och föräldrar var utanför vår trädgård och lekte med någon sorts vindsnurra som råkade åka in i vår trädgård. Witchy började plötsligt skälla som en galning (vi satt inne och tittade på tv) så jag gick ut och kollade vad det var. Hon gillar inte om folk står och hänger över grinden såklart, jag gick ut och när jag hämtat deras snurra sa en av föräldrarna att “du har en igelkott här”, hmm, först såg jag den inte och Witchy som kommit ut igen såg den nog inte alls. Hon var mer intresserad av att komma fram och bli klappad tror jag för hon var nära att sätta en tass rätt på kotten. Tyvärr hade den såklart försvunnit när jag hämtat kameran så jag får låna en bild från Naturskyddsföreningen. Googlar man på igelkott och bilder får man upp massor med igelkott bilder.

Jag hoppas det är en hungrig igelkott som nog bor på andra sidan staketet mot grannen där han har ett hörn som inte rensas eller klipps på något sätt, vi har gott om sniglar vi kan erbjuda en hungrig kotte.

This entry was posted in Min trädgård. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

