Vi räddade en fjäril från att drunkna i Witchys vattenskål

En liten fjäril försökte sig på att simma i Witchys vattenskål ute på däcket på baksidan. Den låg och flöt alldeles platt liksom, jag trodde den var död redan men fiskade upp den med vattenkannan, och den rörde på sig, hurra. Den fick sitta på pipen på vattenkannan en lång stund alldeles genomblöt. Efter en liten stund flaxade den lite med vingarna som för att skaka av sig vattnet. Jag såg den inte flyga därifrån men jag hoppas att den klarade sig och kunde flyga bort igen för senare på kvällen när jag hämtade vattenkannan var den borta.

This entry was posted in Min trädgård, Vanliga dagar. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

