Hösten är här

I alla fall höststormarna! Igår kväll blåste det så det ven runt knutarna när Witchy och jag gick ut på sista rundan för kvällen.  Regnet hängde i luften och senare på natten kom det någon skur och imorse blåste det fortfarande en hel del och så duggregnade det.  Så nog känns det att hösten är här, lite vemodigt känns det allt när man går i skogen och löven har börjat falla. Vart tog sommaren vägen egentligen? Igår gick jag en runda i skogen som vi inte gått på ganska länge,  inte sedan Witchy blev ensam hund  tror jag.  Det är fint i den delen av vår skog och det var lugnt och skönt, inte en enda människa (eller hund) ute så vi kunde gå lite i våra egna tankar. Witchy tyckte att det blåste lite väl emellanåt tror jag, hennes öron for liksom upp utan att hon menade det🙂 Jag mindes Roscoe hur han brukade älska att vara där nere på den stora öppna ängen för där kunde han få vara lös då man hade koll på var han var.  Visst saknar vi honom. Idag var det soligt i alla fall på lunchpromenaden och vi kunde gå en lång runda igen. Skönt att kunna gå långa lunchpromenader då det oftare är sämre väder på eftermiddagarna och nu blir det ju mörkt tidigare också.

En hel del träd har brutits och blåst omkull men de flesta var nog redan nere innan blåsten igår.

Nu är det dags för eftermiddagspromenaden igen då, och lite middag för Witchy. Solen skiner fortfarande så vi passar nog på innan det blir mulet igen, det är ganska grått över skogen men över våra hus är det blå himmel och fluffiga moln ännu.

This entry was posted in Vanliga dagar. Bookmark the permalink.

One Response to Hösten är här

  1. Anita says:

    Efter ditt inlägg har vi haft riktigt sköna brittsommardagar. Förra helgen tömde jag dammen och det är jag glad för för imorse var det bara 1 plusgrad när jag gick upp.

    Förstår att du saknar Roscoe. Tur då att du har Witchy, vilken fin bild på henne förresten.

    I helgen ska vi göra iordning uterummet för vintern. Mattan ska på, bord och bänkar flyttas in där jag kan ställa mina växter för vinterförvaring. Ännu finns en del kvar att göra innan man kan gå i ide men det närmar sig vintervila både för mig och trädgården.

    Ha en riktigt skön helg!

    Kram
    Anita

Leave a Reply

