Muffins

Efter att ha sett en hel massa tv program om cupcakes (muffins alltså) så blev jag väldigt inspirerad till att prova själv. Även om jag inte äter så mycket bullar och kakor numera så är det kul ibland att baka lite och cupcakes finns det så mycket roliga recept till  på nätet. Jag har hittills provat 3 olika recept och den som var godast såhär långt var nog de med kaffe och Baileys i smeten och med smörkräm med Baileys i ovanpå. De var saftiga och goda utan att innehålla så mycket smör och ägg och ingen mjölk. De här nedan är med nougatbitar i och med frosting gjord på lite smör, nougat och philadelphia ost. Det var 3 teskedar bakpulver i dem så de är lite smuligare i konsistensen men helt klart goda.

Förutom allt bakande den här helgen har jag klippt gräset för sista gången, gräsklippsbatteriet är inplockat för vintern, och så har vi rensat lite mer och grävt upp en del av rudbeckiorna som spridit sig enormt. De flesta dahliorna vissnade ner efter den senaste frostnatten då det var ner till -4 så dem har jag dragit upp också. Känns skönt att få rensa och göra iordning inför vintern i bra väder. Solen har lyst hela helgen och det har varit väldigt skönt ute, om än lite kall vind emellanåt.  Häromdagen planterade jag ut vitlöksklyftor för första gången också. Ska bli spännande att se hur det blir med dem till nästa år.

This entry was posted in Bakning, Min trädgård. Bookmark the permalink.

One Response to Muffins

  1. Anita says:

    Åh så läckra de ser ut. Det vattnas i munnen. Och de med Bailys lät urgoda. Vi har som tradition att åka till Taxinge varje midsommarafton och då blir det alltid (bland annat) en biskvi med Bailys. Det är en favorit så jag kan tänka mig att dina Bailys-cupcake skulle bli detsamma.

    Kram Anita

Leave a Reply

