Dagen efter stormen…

vaknade jag ganska sent och när jag drog upp rullgardinen i sovrummet såg det lite konstigt ut i rabatten! Grillen låg nämnligen på rygg i rabatten nedanför vårt uterum – och den hade åkt in i glasdörren så där var en stor spricka! Inte hål igenom men ändå….antagligen var hjulen på grillen inte spärrade och då blir den ett stort vindfång och däcket där den står är slät och fin så hjulen rullar bra. Nu jobbar vi på att hitta någon glasmästare som kan komma och se ifall det går att laga rutan (sätta in en ny ruta blir det förstås) för det fanns inte ersättningsdörrar att köpa längre. Den modellen tillverkas inte mer.

Det var ganska kallt ett tag inatt också och med det regn som kom var det tämligen halt i morse, nu är det plusgrader igen och solen skiner. Igår hade vi över 10 plusgrader som mest och det är ju verkligen ovanligt för november.

This entry was posted in Uterummet, Vinter. Bookmark the permalink.

One Response to Dagen efter stormen…

  1. Anita says:

    Oj oj oj … det ser inte bra ut. Jag hoppas innerligt att ni hittat någon glasmästare som kunnat fixa ert fönster. Du skrev också hos mig att tv:n och Rons dator blivit svart, hoppas det också fixat sig nu.

    Det har varit mycket stormar senaste tiden. Igår var jag på julkonsert och tog bussen kl 13:25. Då var det uppehåll och inte alls speciellt blåsigt. När jag kom ut från konserten strax efter 15 så vräkte regnet ner och det blåste som bara den. Jag såg ut som en dränkt katt när jag kom hem men då var det å andra sidan extra skönt att komma in i värmen och sätta igång med lördagsmiddagen som bestod av oxrullader. Till det drack vi ett vin från vingården vi bodde på i Sydafrika. Men vi hade inhandlat vinet här hemma.

    Idag ska vi åka till Fotografiska och gå på fotouställning. Vi ska speciellt titta på en fotograf som heter Nick Brandt och som tar helt fantastiska bilder från Afrika, främst på elefanter. Efter det blir det adventskaffe i uterummet.

    Önskar dig en riktigt skön 2:a advent!

    Kram
    Anita

Leave a Reply

