Efter regn kommer solsken

och tulpanerna som står i hörnet i lä för vinden nedanför uterummet har plötsligt slagit ut.

Jag har ingen aning vad det är för sort, de har nog funnits där nästan sedan huset byggdes på 70-talet. De kommer troget varje år i alla fall.

This entry was posted in Min trädgård. Bookmark the permalink.

One Response to Efter regn kommer solsken

  1. Anita says:

    Sådana röda tulpaner har vi några stycken också. Dom har också funnits här sedan vi flyttade in. De gammaldags sorterna är ju betydligt tåligare än de nya, de återkommer år efter år medan de nyare sorterna dör ut efter några år. Jag har prövat ett par gånger med en sort som heter Apricot Beauty och den kommer fint i ca två år, sedan blir det färre och färre för varje år och till slut är dom borta. Men då kan man ju variera sig och pröva nya sorter och färger.

    Så roligt att ni har en igelkott. Det är inte ofta man ser dom nu. Hade ni så kallt som minus 6,5 grader! Vi hade “bara” minus 3,5 men det tyckte jag var tillräckligt. Har inte vågat ställa ut något ännu. Det är smockfullt i uterummet och kommer så att vara i några veckor till. Jag åker förresten till England på trädgårdsresa med en väninna på onsdag. Men Thomas är ju kvar hemma och får ta hand om all bevattning. Jag får instruera honom🙂

    Ha en fortsatt skön vecka!

    Kram Anita

Leave a Reply

