Mellan regn kommer solsken

och det tar denna Allium gärna emot. Den har självsått sig bakom vårt hus precis bredvid staketet. Och de flesta andra allium växer på framsidan helt på andra änden av huset så hur den kommit ända hit vet jag inte. Kanske med fåglar eller så har jag strött ut lite frön för länge sedan och glömt bort det.

This entry was posted in Min trädgård, Vanliga dagar. Bookmark the permalink.

One Response to Mellan regn kommer solsken

  1. Anita says:

    Vilken vacker allium. Fåglar kan ha frön med sig lång väg. Hos mig kom det ett år upp djupröda dubbla vallmo i min röda rabatt. Som på beställning. Men det var inte jag som sått dom. Försökte ta frö och så igen förra året men det blev inget. Synd för den var fantastiskt vacker.

    Tittar in för att önska dig en riktigt fin midsommar!

    Kram Anita

Leave a Reply

