Mellan korta solglimtar ännu mer regn

Vår pionhäck slog ut som vanligt i tid till midsommarafton, väldigt nära i tid den här gången på grund av allt regn och kalla vindar. Den fick blomma fint i sådär 4-5 dagar innan störtregnet kom tillbaka med full kraft. Blommorna är där fortfarande men den hänger läpp rejält och många blommor blir så tunga att stjälkarna kommer att brytas. De har nog blommat mer än vanligt på en gång i år och det kan nog bero på att den fått ordentligt med vatten hela tiden🙂

This entry was posted in Framsidan, Vanliga dagar and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Mellan korta solglimtar ännu mer regn

  1. Anita says:

    Så härligt med en hel häck med pioner. Våra har precis slagit ut men det beror troligen på att det är lite senare sorter. Tog in en bukett för jag hörde ju att det skulle komma regn. Och det gjorde det. Det kom ett rejält slagregn förut och det gillade dom inte alls. Är glad över min bukett som dessutom doftar i hela uterummet.

    Önskar dig en skön vecka!

    Kram Anita

  2. Anita says:

    Hej Cathy!

    Såg att du skrivit ett inlägg hos mig och undrade var du skulle kunna få tag i chilin Blue Christmas. Du kan få den av mig i höst så har du till nästa år. Det är en vacker planta med blåtonade blad och mest lila frukter men en del har helt annan färg. Om du bara skickar ett mail till mig med din adress så ska jag skicka den till dig. Om du vill ha någon mer sort kan du bara säga till.

    Nu har jag börjat min semester så nu vill jag ha sol🙂

    Ha det så bra!

    Kram Anita

Leave a Reply

