Så, vad gör man nu då när man inte har någon hund längre?

Jo, man plockar blåbär 🙂 det har varit ett extremt bra blåbärsår i vår skog. Jag har varit ute nästan varje dag i en månad nu och plockat minst 1/2 liter blåbär varje gång. I början var det en del svamp också men det har tagit slut nu, det har inte varit så mycket regn sista månaden även om det kommit störtskurar då och då så det är torrare i skogen igen. Det växer såklart massor med svamp men är det inte kantareller får de vara,  jag törs bara plocka kantareller.

Nu har jag plockat ihop så mycket blåbär att det är fullt i vår lilla frys, fick göra smulpajer ett par gånger och så ska jag väl ta och koka lite sylt vid tillfälle.

This entry was posted in Bakning, I vår skogsbacke, Vanliga dagar and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

1 Response to Så, vad gör man nu då när man inte har någon hund längre?

  1. Anita says:

    Mmmmm …. det vattnas i munnen. Och så vackert det var med de röda frestelserna mitt i allt det blå. Själv har jag inte plockat några blåbär alls i år. Har fått ont i ett knä och “blåbärsplockarställning” verkar det inte alls tycka om.

    Kram Anita

Leave a comment