Fy vad jag är trött på alla telefonförsäljare

som ringer i tid och otid och ofta inte ens lyssnar när man säger att man inte är intresserad av deras produkter eller tjänster. Jag har sällan mobilen på på kvällarna i alla fall och väldigt ofta ser jag sen att jag fått SMS om att nummer si och så har försökt nå mig ex antal gånger. Man lär sig ju känna igen numren till dessa “cold calls” och även om telefonen är på brukar jag inte svara. Men för några veckor sedan råkade jag ha telefonen på och trodde det var min man som ringde så jag svarade. Killen som ringde sålde eltandborstar och pratade på så jag knappt fick en syl i vädret. Jag skulle få två eltandborstar komplett med borsthuvuden och laddare och skulle bara betala frakten, 69kr. Okay sa jag till slut, vår eltandborste börjar bli gammal så jag kan väl prova, 69kr kan jag leva med.

Idag kom paketet med två eltandborstar, men, fakturan var på 138kr! Det var alltså 69kr per tandborste!! Han kanske sa det i början men inte framhävde han det mot slutet av samtalet då han upprepade vad jag skulle få inte. Jag blev så himla sur och arg och ringde genast upp deras kundtjänst (fick vänta i telefonen i 15 min) och sa upp alla abonnemang för gott. Då påstod såklart deras kundtjänst att när de ringer så påpekar de att det är 69kr per paket (alltså per tandborste för det kommer ju bara ett paket).

Sista gången jag går med på något per telefon!! Grrr.

Det har i alla fall varit lite solsken idag och inget regn så det ska man väl vara glad för.

This entry was posted in Vanliga dagar and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Fy vad jag är trött på alla telefonförsäljare

  1. Anita says:

    Håller med! Synd att man inte kan ha Nix på mobilen. I somras så ringde Tele2 i princip två gånger per dag på vårt fasta telefonabonnemang. Jag har Tele2 som mobiloperatör och då hjälper inte Nix eftersom man är kund. Men jag lärde mig ju vilket/vilka nummer det var så till slut så lyfte jag bara luren och la på. Och då äntligen slutade dom. Dom ringde igen för några veckor sedan men då gjorde jag likadant, lyfte på luren och la på. Sedan dess har dom inte ringt igen. Du kan ju pröva det på mobilen, svara och tryck på avsluta direkt, utan att säga något.

    Hoppas du får en bra vecka … utan en massa telefonterror från försäljare.

    Kram Anita

Leave a Reply

