Värmen i Australien fortsätter…

Imorgon förväntas årets hetaste dag med temperaturer på +44 grader i Sydney och inlandet. Det är extremt hett redan nu, hela dagen har det varit runt +36 grader. Vi börjar vår hemresa imorgon men kommer att färdas längs kusten så det bör vara okay. Vi har också en ny bättre bil med bättre AC i.

Såhär färdas hundarna, och de får ju i alla fall luftkonditionering men jag undrar ju hur bra det är i gassande solsken och extrem hetta.

traveldogs

This entry was posted in Hundar, Resor and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Värmen i Australien fortsätter…

  1. Anita says:

    Cathy … jag har haft lite problem att komma in på din blogg men idag fungerade det igen. Jag har läst om värmen i Australien och alla hemska bränder. Jag såg att dom skulle vara tvungna att göra om temperaturskalan för det skulle bli över 50 grader varmt. Vet inte om det blev det men det är svårt att föreställa sig sådan värme.

    Ja nu är ni väl hemma igen och det måste varit en chock att komma hem till vintern (även om det inte varit minusgrader mer än de senaste dagarna). Hoppas alla dina växter klarat sig. Jag hade tänkt så chili nästa helg men jag är så sugen att jag tror det blir redan den här helgen … om jag hinner. Vi håller på att kasta ut julen och det tar sin tid. Men nu ska jag fylla huset med tulpaner. Köpte tre buketter med 10 i varje igår.

    Ha en fortsatt skön helg!

    Kram
    Anita

Leave a Reply

