Kylan håller i sig, brrr och urrrh

Nu har vi varit hemma i två veckor och börjar väl komma i synk med tiden igen. Inatt sov jag bra och ända till 6 och kunde somna om och ligga och dra mig till närmare halv 8! Så jetlaggen är nog så gott som över🙂 Det var -20 grader när jag gick upp ungefär halv 8! Vi har haft mellan -10 och ner till -20 nu i flera dagar. Visserligen väldigt vackert när solen är framme men ändå rysligt kallt, det biter i näsan och kinderna så några jättelånga promenader blir det inte nu. Igår var det mulet och disigt och kändes som minst -15 fast det bara var -6 ungefär på dagen. Nya possum mössan jag köpte i Australien är i alla fall varm och go och kliar inte alls, som yllemössor ju kan göra. Ett av mina bättre köp;

possum

Idag lyser i alla fall solen igen så lite varmare borde det ju bli under dagen.

This entry was posted in Vanliga dagar, Vinter. Bookmark the permalink.

One Response to Kylan håller i sig, brrr och urrrh

  1. Anita says:

    Det ser ut som en varm och go mössa. Efter den bitande kylan fick vi ju slask men nu har vi kallt igen. Och halt! Jag investerade i broddar för två år sedan och dom åker på när det är sådana här dagar.

    Hur går det med dina frösådder? Här har det mesta grott och jag börjar ana några av hjärtbladen. Men jag väntar någon vecka till innan jag börjar omskola de första. Vi håller på med renoveringar hemma (båda hallarna) så det är minst sagt rörigt här. I helgen ska vi ut och leta nya hallmöbler. Det ska bli roligt att få lite nytt och fräscht omkring sig till våren.

    Hoppas du får en riktigt fin helg!

    Kram
    Antia

Leave a Reply

