Chili Fish och Monkeyface

20130609-135838.jpg

Och Chili Monkeyface

20130609-140210.jpg

Image | This entry was posted in Uterummet. Bookmark the permalink.

One Response to Chili Fish och Monkeyface

  1. Anita says:

    Wow! Vilka exemplar! Och så friska och fina dom ser ut. När ‘Monkeyface’ har mognat (ska bli gul) kan jag rekommendera att fylla den med ost och gratinera i ugnen. Det är supergott. Det kan vara bett i den. Vill man ha lite mildare så kan man skörda den när den är lite grön/gul, den smakar gott då också. Ska bli spännande att se vad du tycker om den.

    Nu ser jag att den översta ska vara ‘Fish’, hm, den ser inte ut som ‘Fish’ då den ska ha vitspräckliga blad. En av mina Fish-plantor blev inte heller en normal ‘Fish’. Den fick blommor som var lite lila inuti (‘Fish’ ska ha vita blommor) och frukterna verkar bli jättemörka, snudd på svarta. Kan du kolla dina blommor och frukten, kanske din planta ser ut som min underliga ‘Fish-planta’? Det kan vara så att det uppstått en hybrid trots att jag isolerar de plantor som jag ska ta frön ifrån. I så fall måste jag försöka spara den och se vad det blir nästa år. Egentligen är det rätt spännande. Frukterna kommer säkert att smaka jättegott ändå.

    Ha nu en jättefin helg och krama Ozzie från mig🙂

    Kram
    Anita

Leave a Reply

