Efter stormen och frosten

Ja, då blev det höst från ena dagen till den andra. I lördags gick jag ut en kort promenad på eftermiddagen och då var det runt 20 grader och soligt. Det räckte med en tunn tröja, det blev nästan så varmt att det gick att ta av tröjan till och med. På söndagen åskade det rejält här och så kom regnet. Jag hade haft lite konstig huvudvärk i några dagar och det var kanske på grund av annalkande åskväder, brukar känna av när det är rejäla väderförändringar på gång. På kvällen kom stormen också, det blåste ordentligt runt knuten. Igår piggnade jag till igen och vågade mig ut i skogen för att se hur många träd som ramlat den här gången. Förvånansvärt lite måste jag säga. Ett av träden som stått på trekvart i några år står fortfarande kvar, om än väldigt löst:-)

IMG_0720

Längre in i skogen hade det ramlat en del dock.

IMG_0717

IMG_0723

This entry was posted in Höstkänning. Bookmark the permalink.

One Response to Efter stormen och frosten

  1. Anita says:

    Men oj, trädet på trekvart ser ju inte klokt ut. Att det står kvar efter stormen är ju ofattbart. Att inte kommunen kommer och tar ner det, det känns ju onekligen lite farligt. Fast det kanske står stadigare än man tror🙂

    Idag har det varken varit storm eller frost. Här har det regnat mest hela dagen. Jag var ute på lunchdate med mina f.d. arbetskamrater och jag gick till restaurangen i regnet. Men man klarar sig rätt bra i regnställsjacka med en rejäl kapuschong.

    Nu håller jag på med veckostädningen. Tråkigt att ta tag i men oj så nöjd man blir när det är klart.

    Önskar dig en fin kväll!

    Kram Anita

Leave a Reply

