December

och vi var i Dublin i helgen som var, där var det sol och 14 grader varmt första dagen. Andra dagen mer mulet men fortfarande en bra bit över 10 grader. Och inget regn! Inte en droppe på tre dagar, det måste nästan vara rekord för Irland den här tiden på året. Vi bodde fint på hotell Shelbourne i centrala Dublin. Där var juldekorationerna uppe överallt. Pepparkakshus och modelljärnväg i receptionen.

shelbourne

This entry was posted in Resor and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to December

  1. Anita says:

    Grattis till fint väder i Dublin. Vilket fint litet landskap, med snö och allt. Här var det ju (som du skrev hos mig) sol en lång stund igår. Jag har hållit på att skura badrummet bokstavligen från golv till tak eller tvärtom, jag började med taket och jobbade mig nedåt. Känns jättebra att få det gjort och det kändes ännu bättra att det var lite sol så man såg vad man gjorde. Tänk att det snart är dags för er att åka till Australien igen. Det kommer att bli härligt med sommar. Du får se till att koppla av och bara njuta.

    När jag såg ditt landskap blev jag sugen på kaffe och pepparkakor. Ska nog ta mig en liten eftermiddagsfika med pepparkakor och saffransbulle.

    Ha det så bra och om vi inte hörs innan ni åker … ha en riktigt skön resa och en riktigt God Jul!

    Kram Anita

Leave a Reply

