Det är ruggigt ute

men gosigt vid braskaminen sa Crispie😊 

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Det är ruggigt ute

  1. Anita says:

    Goa Crisp, hon är så fin. Jag kan tänka mig att det var skönare vid braskaminen den dagen. Fast nu så börjar våren komma så då kanske hon kommer att tycka det är mysigare ute igen. Idag har det blåst väldigt mycket. Jag har inte varit ute. Har hållit på med alla mina odlingar som håller på att växa mig över huvudet🙂 Idag fick 16 chiliplantor flytta ut i uterummet. Blir det för kallt inatt får jag sätta igång elementet. Det blir varmt på dagarna men trots det så går det ner till bara 7-8 plusgrader på nätterna och det är lite för kallt för chiliplantorna som är vana att stå varmt. Jag har också prövat att så lite sallad. Tänkte driva upp lite småplantor som jag sedan kan plantera direkt i pallkragarna. Får se hur det går.

    Ha det så bra och krama Crisp från mig🙂

    Kram Anita

    • Cathy says:

      Idag har jag sått lite olika bönor och gurka, Ron har fått för sig att vi ska odla grönsaker I en upphöjd rabatt på sidan av huset. Vi får se om det är soligt tillräckligt. Har köpt Haverrot och en del olika bönor från Plants of Distinction. Haverrot läste jag om som en gammal kulturväxt så det ska bli kul att testa. Tomat och paprika har jag sått förut. Inga chili I år för jag hade så många för några år sen att vi har torkat chili i massor kvar.
      Ha en skön helg.
      Kram, Cathy

Leave a Reply

