Vår

  

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Vår

  1. Anita says:

    Vilka fantastiskt blå blåsippor. Visst är dom härliga som står som blå buketter i backarna. Idag har det snöat hos oss och jag anar att det kan ha gjort det hos er också. Men nu skiner solen men det är isande kallt. Jag var tvungen att ställa ut min hortensia (som har knopp) för den hade fått löss. Men jag har täckt den ordentligt så jag hoppas knopparna klarar sig. Det är tur vi håller på att renovera så att jag hade byggplast hemma. Den kunde jag lägga över så det blev som ett litet växthus. Idag skolade jag om mina sista tomatsådder för säsongen. Jag är sen med tomaterna så dom är inte stora men jag tror det är bra för dom brukar ränna iväg så infernaliskt och det är inte bra det heller.

    I torsdags och fredags var jag på trädgårdsmässan i Älvsjö. Handlade en del men inga växter … jo förresten, två hundtandsliljor blev det. Har prövat såna flera gånger men dom brukar inte komma tillbaka. I år ska jag pröva en ny plats så får jag se hur det går.

    Ha en bra söndagskväll och en bra vecka!

    Kram Anita

Leave a Reply

