Vädret är väldigt fram och tillbaka

Varmt mitt på dagen, phu sa Crispie.

Lite kaffe piggade upp☕️


På eftermiddan gick jag ut för lite svampletning. Blåbären börjar mogna också, ser ut att bli mycket i år också.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Vädret är väldigt fram och tillbaka

  1. Anita says:

    Ja vädret är väldigt fram och tillbaka. Crispie ser ut att tycka det är väldigt varmt. Här har just ett enormt regnväder med åska dragit förbi men nu skiner solen igen. Det värsta är att alla växter blir nedslagna. Måste ut och skaka av dom om en stund när det torkat upp lite i gräset. Det vattnas i munnen. Kantareller redan. Har inte börjat tänka på dom ännu. Jag köper ju mina på torget för jag har inga svampögon🙂 Men blåbär brukar jag hitta, kanske dags att ge sig ut i skogen och leta.

    Ha en bra vecka!

    Kram Anita

  2. Cathy says:

    Fredag igen, tiden flyger. Vi hoppas på lite stabilare väder (svalare) så vi kan få åka till fåren igen. Nu är det över två veckor sedan:-(. Crispie tränar kantarellsök istället, tycker det är kul men det slår ju inte fåren. Vi skördade i alla fall rödbetor för över en vecka sedan, små men jättegoda och sockerärtorna frodas för fullt. Till och med en liten broccoli på gång. Ron jobbar hårt med sina grönsaksland:-)
    Ha en skön helg, och nu kan du säkert gå ut i blåbärs skogen. Här är det massor.
    Kram, Cathy

Leave a Reply

