Liten höst semester

Vi har varit nere i Skåne i fyra dagar. Vädret har varit helt fantastiskt, soligt och dryga 20 grader, och ingen blåst! På fredagen åkte vi ner till Malmö (vi bodde på hotell i Lund) och när Ron jobbade ett par timmar gick jag och Crispie promenad nere vid vattnet vid Ribersborg (tror det heter så). Crispie har doppat tårna i Öresund, kollat på måsar och fikat bland massor med folk. Sen åkte vi upp mot Ljungbyhed och tittade där jag bodde för massor med år sedan, hälsade även på hos de jag jobbade hos. Har inte setts på 35 år eller så.

Lördag och söndag var det vallning på schemat utanför Malmö. Crispie skötte sig jättebra och det var en trevlig grupp som kursade.

Soffan på hotellet uppskattades extra mycket.

img_2495

Nere på stranden vid Malmö:

Skäralid i närheten av Ljungbyhed. Söderåsens nationalpark.

This entry was posted in crisp, Höstkänning, Resor. Bookmark the permalink.

One Response to Liten höst semester

  1. Anita says:

    Så skönt med en liten höstsemester med sommarvärme. Vilka härliga bilder på Crispie. Vilket bra hotell där man får ta med sig hunden.

    Inatt och på förmiddagen kom det rejält med regn här. Jag antar att ni fick en hel del också. Det var nog bra för naturen. Jag hoppas bara att frostnätterna håller sig borta ett tag till för jag har en massa tomater kvar. Och apropå tomater, har ni prövat era syltade ännu? Funderar starkt på att sylta jag med för jag har mängder med gröna som inte har en chans att mogna.

    Ha en fortsatt skön vecka!

    Kram Anita

Leave a Reply

